Tijd voor wat ontspanning - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu Tijd voor wat ontspanning - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu

Tijd voor wat ontspanning

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Maart 2009 | Kameroen, Yaoundé

Hallo Lieve Vrienden,

Super bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! Het heeft me erg goed gedaan. En zoals sommige van jullie al schreven... nu is het tijd om nog even lekker te genieten want jeetje wat gaat de tijd snel zeg. En ik wil nog zoveel doen hier. Maar morgen is het dan eindelijk zover, we vertrekken naar het noorden om de olifanten te bezichtigen!
Het wordt een lange reis van 2 volle dagen en een nachttrein, mar waarschijnlijk is het zeker de moeite waard. We hebben een klein programma waarbij we eerst de stad Maroua gaan bezichtigen, daarna naar Rhumsiki trekken wat aan de grens van Nigeris ligt en waar de Mandeira Mountains zijn en dan uiteindelijk naar Waza Park voor de wilde dieren! Mirjam en ik hebben er enorm veel zin in na alle hectiek. Maar dat betekent wederom dat ik jullie de komende 9 dagen niet op de hoogte kan houden van het wel en wee hier!

De afgelopen week heb ik in ieder geval weer wat uurtjes bijgeslapen en vanaf dinsdag ben ik gewoon weer gaan werken in het ziekenhuis, waar het rustig was. Maar dat was voor deze week niet erg.

Voor alle mensen die benieuwd zijn naar hoe het met Ruth gaat in Nederland zal ik even een korte up-date geven. Ze wordt aankomende dinsdag opnieuw geopereerd in het UMC Utrecht. De artsen gaan het resterende stukje bot (talus voor de medici onder ons) verwijderen en haar hielbeen aan haar scheenbeen vastzetten. Dit betekent dus wel een flinke beperking in de bewegingsfunctie van haar enkelgewricht, omdat haar voet als het ware wordt vastgezet. Zoals ze zelf mailde: 'Ik wordt een beetje een mankepoot, maar het had nog erger gekund.'

Hopelijk vergaat het jullie in Nederland nog goed en wordt het weer langzaam beter nu de lente is aangebroken. Ik wil namelijk wel een aangenaam temperatuurtje als ik thuis kom! Op het moment is het hier ongelofelijk warm en in het noorden is dat waarschijnlijk nog erger.

Jullie horen zo snel mogelijk van mijn avonturen in het Islamitische deel van Kameroen, waar het waarschijnlijk weer heel anders is dan hier!

Dikke knuffel voor allemaal!

XXX Kaat




























  • 22 Maart 2009 - 16:46

    Maaike:

    Hey Kaat, misschien lees je dit berichtje nog voordat je gaat!! Klinkt als een supergave trip die je gaat maken. Word er gewoon een beetje jaloers van... zit ik hier met mijn neus in de studieboeken... Ik weet wel wat leuker is!!! Dus geniet er maar onwijs van! Ben idd ook benieuwd hoe het islamitische gedeelte dan weer is.

    Time flies, dus benut het goed! Have fun, maar doe ook voorzichtig!!

    liefs,
    Maaike

  • 22 Maart 2009 - 17:44

    Tonny En Anton:

    Hé Karin
    Eindelijk weer tijd voor de leuke dingen. Hopelijk doe je ook hier veel nieuwe ervaringen op. Veel plezier.
    groetjes Tonny en Anton

  • 22 Maart 2009 - 18:10

    Ton En Marja:

    Ha die Ka,

    Gelukkig weer wat positieve bericht uit dat verre land. Hopelijk kun je ondanks de lange rijs in het vooruitzicht toch lekker bijtanken.
    Blijf ondanks dit alles wel voorzichtig doen.
    Knuffels uit W.b.D.

  • 22 Maart 2009 - 19:15

    Kees & Annelies:

    Hoi Karin,

    Na alle hectiek en werken lekker ontspannen.
    Op safari en eindelijk de grote slurven van dichtbij bekijken.
    We hebben trouwens al velen bij ons uitgebreid ingelicht over je avonturen.
    Vliegen de kilo's er nog steeds af?
    Doe voorzichtig op de mooie trip die je gaat maken.
    Wij gaan hier helaas een week van heel veel regen tegemoet.
    Groeten en xxx-jes van Lieke en Janneke

  • 22 Maart 2009 - 20:26

    René Kuzee:

    Toevallig ook de Paus nog tegen het lijf gelopen ?
    Kus René

  • 23 Maart 2009 - 08:31

    Marjolijne:

    O heel gaaf dat jullie naar het Noorden gaan! Ik wilde je eigenlijk vanavond even bellen maar dat komt dan niet zo goed uit. Als je weer terug bent wil ik alles horen!

  • 23 Maart 2009 - 19:21

    Marjon:

    Ha die Kaat,

    Zo te horen ga je geweldige dagen tegemoet. Geniet weer van alles wat je gaat zien!! Want het zal weer heel bijzonder en indrukwekkend zijn.
    Enne geniet maar van het warme weer hoor, want het is hier weer slecht. Zaterdag nog lekker een wijntje gedronken buiten in het zonnetje, nadat we de kermis hadden geopend. Maar het was van korte duur, het regende vandaag weer! Nogmaals geniet van alles wat je tegen komt want zoals je zelf al schreef de tijd gaat zo snel!!
    Kijk uit hé voor al die gevaarlijke dieren ;-)

    Liefs Marjon

  • 25 Maart 2009 - 17:25

    Suzanne De Wit:

    Hoi Karin!
    Leuk joh, wat je allemaal meemaakt enzo! Wel echt spannend en een hele ervaring, ook super leuk om al je verhalen te lezen:D
    Nog heel veel plezier en succes met alles!
    Liefs.

  • 26 Maart 2009 - 12:22

    Marietje:

    Hee Kaat, Wat een gave trip ga je weer maken, geniet maar doe alsjeblieft voorzichtig! Het weer in Nederland is niet veel soeps, regen regen en nog eens regen! Lucas vroeg zich af of je ook je gezicht laat beschilderen! Had wat plaatjes in een boek gezien en vondt dat wel reuze interessant! Nou de groetjes en geniet nog even!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

Een laatste berichtje...

13 April 2009

District Hospital Mamfe

01 April 2009

Het Noorden

22 Maart 2009

Tijd voor wat ontspanning

16 Maart 2009

Een ongelukkige week
Karin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 26117

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: