Nu al een eerste bericht!!! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu Nu al een eerste bericht!!! - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu

Nu al een eerste bericht!!!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Januari 2009 | Kameroen, Douala

Hallo lieve vrienden en familie,

Nog geen 24 uur in Kameroen en nu al een berichtje van mij... als dat geen service is!
Gisteren om 06.30 uur vertrokken uit NL bij min 8 graden en om 19.00 uur geland bij 31 graden, dat is nog eens een verschil. Omdat de vleugels van het vliegtuig bevroren waren stegen we 1,5 uur later dan gepland op en kwam ik dus in het donker aan op het vliegveld.
Als blanke dame wordt je vooral aangestaard op het vliegveld en iedereen wil wat van je, ik was dan ook erg blij dat ik een persoonlijke bodyguard had die me hielp met geld wisselen, paspoort controle, bagage ophalen en door de controle komen (ja, ze checken daar alles) en een taxi regelde en zelf meeging om ervoor te zorgen dat ik veilig in het hotel arriveerde. Natuurlijk dit alles in de hoop op een fooi, maar die geef je graag na zoveel hulp. Tot nu toe is iedereen erg behulpzaam en vriendelijk, maar het frans blijft moeilijk :-) Gelukkig spreken ze ook allemaal wel iets van engels!
Van Douala heb ik weinig gezien omdat het donker was, dus ik zal straks mijn ogen wel uitkijken!
Het hotel is prima, kon nog 2 keer warm douchen dus dat was het waard en ik heb nog geen mug gezien! Ondanks de warmte ook prima geslapen, dus daar heb ik weinig last van. Nu is het wachten op Ruth die me komt halen en dan op naar het ziekenhuis waar het echt gaat beginnen.
Ik hoop dat ik jullie snel weer wat kan vertellen en verheug me op jullie reacties!
En bedankt allemaal voor jullie steun betuigingen voor vertrek. Mis me vooral niet teveel voor je het weet ben ik weer terug, en ik zal goed op mezelf passen!

Dikke kus voor jullie allemaal vanuit het nu nog bewolkte Douala!

Liefs X Kaat

Oh ja, er is geen tijdsverschil voor degene die dat wilde weten

  • 04 Januari 2009 - 09:53

    Marjon:

    Ha Kaat,

    Zo dat is al snel een bericht!! Ben net terug van vakantie en dacht even kijken... en ja hoor... Erg fijn om te horen dat het op het vliegveld allemaal goed verlopen is. Het is toch wel erg lekker om in januari in 31 graden te zijn. Bij mij was het vorige week -18 in dal. Frans is nu even moeilijk maar jou kennende zul je het straks weer vloeiend spreken :-) Nou heel veel succes en ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Dikke kus...

  • 04 Januari 2009 - 10:10

    Kees & Annelies:

    Hee moppie, fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Annelies ik ik hebben diverse keren tegen elkaar gezegd, hoever zal ze nu zijn! Die bodyguard, dat is wel wat zeg, is het een leuke kerel? Je kan hem niet mee naar huis nemen hoor.
    Doe je best daar he, de komende 4 maanden. We missen je, maar zijn ook supertrots op je.
    Kusjes van ons en Janneke en Lieke

  • 04 Januari 2009 - 10:56

    Suzanne:

    hi lieve kaat!

    Yesss, toch gelukt om een berichtje te schrijven. Ben benieuwd hoe de wereld eruit zag toen het lichter werd! Fijn dat iemand je meteen op sleeptouw kan nemen, dat scheelt een hoop. Geen zorgen (dat doet niemand daar), alles komt vanzelf op z'n pootjes terecht. Wacht al met spanning op je volgende bericht ;).

    Dikke kus!

  • 04 Januari 2009 - 11:07

    Margot:

    Net uit gettennist met je zus en zwagert, lees ik nu je berichtje. Was leuk je telefoontje gisteravond kwam precies bij de eerste borrel!
    Heb je nog een lekker koud duits biertje op?
    dag Kaat tot de volgende x
    Liefs Margot

  • 04 Januari 2009 - 11:29

    Hey Kaatje!:

    Wat een vlot verloop van je reis, en heerlijk dat iemand alles voor je regelt! Zou ik vaker gebruik van maken als ik jou was ;). Hoe heb je de vlieguren doorgebracht? Kon je je vermaken? Ik vloog gister terug uit Londen, maar dat ging ook niet probleemloos; door de mist moesten we landen in Duitsland!! Maar ik ben weer thuis en ik verheug me al op je volgende verhaal. Als alles zo vlot blijft verlopen hoeven we niets van je belevenissen te missen!!
    Heel veel succes in het ziekenhuis!! En geniet met volle teugen daar!!

    Take care meid!!

    liefs, Maaike

  • 04 Januari 2009 - 11:31

    Maaike:

    whahah, ik ben net wakker en zit dus weer helemaal niet op te letten... vorige bericht was dus ook van mij! :)

  • 04 Januari 2009 - 13:13

    Zussie En Zwagert:

    Hoi Lieve zus,

    Goed om te lezen dat alles goed is gegaan! Wisten we natuurlijk al n beetje na je telefoontje gister ;)!
    Ik mis je nu al en Esmeetje is je steeds aan het zoeken! We verheugen ons op je volgende verhaal! Heb plezier! Dikke kus van ons

  • 04 Januari 2009 - 15:22

    Roos:

    Wat een stoer verhaal nu al en fijn dat je zo goed geholpen bent bij aankomst! YOU GO GIRL!!!

    Bonne chance!!

    X Roos

  • 04 Januari 2009 - 16:18

    Marten En Ruth:

    Ik heb inmiddels met je vader gesproken aangezien wij zo'n snel bericht niet hadden verwacht. Fijn dat alles zo goed is verlopen.We nemen aan dat Ruth je vandaag kwam halen en dat je nu op je eindbestemming bent om met je werk te beginnen. We zijn zeer benieuwd naar je eerste foto's die je zal plaatsen. Wij wensen je een fijne en leerzame tijd in Kameroen.

  • 04 Januari 2009 - 16:44

    Mark En Ingrid:

    Hallo Karin,
    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en nog veel belangrijker goed bent opgevangen. Ik kan me voorstellen dat je indruk overweldigend is als je alles aanschouwt bij daglicht.

    Veel succes op je eerste dag in het ziekenhuis.

    groetjes
    Mark en Ingrid.

  • 04 Januari 2009 - 16:59

    Wouter & Hanneke:

    Ha Kaatje!!

    Wat fijn om nu al wat van je te horen! We hebben gisteren veel aan je gedacht en via internet aan de hand van je vluchtnummer gekeken wanneer je bent opgestegen, jammer van de vertraging maar ja gelukkig ben je veilig aangekomen! Wouter en ik konden dat op internet niet terugvinden, daar zijn die Afrikanen dan toch niet zo vlot in hè?!

    We zijn blij dat het goed gaat met je en zet 'm op hè meid!

    Liefs, Wouter & Hanneke

  • 04 Januari 2009 - 17:40

    DJ:

    Hey Kaatje,

    Wat goed dat je op je eerste dag al een berichtje plaatst ! Fijn dat je ons nu al op de hoogte houdt van je wel en wee (daar kunnen/konden sommige mensen wel een voorbeeld aan nemen... ik zal geen namen noemen Sjoerd van den Dries...).

    Groetjes,

    Dick-Jan

  • 04 Januari 2009 - 18:27

    Maria:

    Hee Kaatje, We hebben gisteren heel de dag aan je gedacht hoe de reis zou verlopen. Goed om te lezen dat het goed is gegaan en nu op naar het ziekenhuis,ben zeer benieuwd naar je verhalen! ene vergeet je ze niet te meten!!!!! Dikke kus van ons allen. Marietje

  • 04 Januari 2009 - 20:29

    Marja:

    Pffffff, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indrukken goed zijn. Ik kan niet wachten op je volgende bericht, want ik ben erg benieuwd hoe het er daar in het ziekenhuis aan toegaat. Heb de afgelopen 2 weken natuurlijk nogal wat ervaring opgedaan in het St. Antonius.....

    Voor jouw informatie: Het gaat nu wel weer wat beter (ik durf nog niet het woord 'goed' te gebruiken, want er zijn nog wel 'verwarde' ups and downs) met m'n vader, maar we hebben vele 'benauwde dagen/uurtjes' gehad de afgelopen weken.

    Zet 'm op en tot de volgende mail....

    Marja

  • 05 Januari 2009 - 17:57

    Sjoerd:

    Heey Kaatje,

    Wat een superservice inderdaad! En dat zo vol blijven houden, want ook ik wil natuurlijk alles weten!

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Hoop en verwacht dat je inderdaad je ogen hebt uitgekeken, en dat je dat nog maar vaak mag doen! En vergeet er ook niet zo af en toe een fotootje van te maken :).

    Zet 'm op daar meissie, het is en wordt ongetwijfeld een fantastische ervaring! Hopelijk tot snel en veel liefs,

    Sjoerd

  • 06 Januari 2009 - 08:01

    Zussie:

    Hoi Zussie,

    Het is koud hier......brrrr! Net op mn fietsie naar t werk glibber de glibber! Kan jij je natuurlijk niets bij voorstellen...
    Liefs van mij

  • 16 Januari 2009 - 11:58

    Marieke:

    Hallo Karin,
    Leuk om je blog hier tegen te komen! Zelf vertrek ik over 3 weken naar Buea via Aiesec. We zullen elkaar dan ook vast wel tegenkomen in Kameroen! Tot dan! Groeten, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Douala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

Een laatste berichtje...

13 April 2009

District Hospital Mamfe

01 April 2009

Het Noorden

22 Maart 2009

Tijd voor wat ontspanning

16 Maart 2009

Een ongelukkige week
Karin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 26168

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: