Een weekendje strand - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu Een weekendje strand - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu

Een weekendje strand

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 Januari 2009 | Kameroen, Yaoundé

Hallo Lieve Allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Goed om te horen dat jullie allemaal zo met me meeleven. En geen zorgen hoor, ik kan het prima relativeren en erover praten dus een trauma houd ik er niet aan over, wel een hoop ervaringen! En na zo'n week is het heerlijk bijkomen aan het strand in Limbe (een vissersdorpje aan de kust), in een hotel op een berg gelegen met een zwembad en uitzicht op de zee. Toch fijn dat je dan zo'n decadente blanke bent die zich dat kan veroorloven, haha. Zondag heerlijk op het strand gelegen, dat zwart zand heeft en een lauw warme zee, en maandag aan het zwembad gelegen. Tja ik moet tenslotte ook een beetje kleur krijgen voor ik terug kom... Wat ook fijn is dat ik weer eens gewoon vlees kon eten in een restaurant, want dat ga je toch missen!
En natuurlijk de eerste souvenirs gekocht en wat zijn het.... muziekinstrumenten! Zit het dan toch in mijn bloed? Ik richt me hier op de Afrikaanse percussie... misschien toch weer tijd voor een instrumentenshift?
Inmiddels is er een tweede medische student uit Amsterdam gearriveerd dus die moesten we ophalen in Douala op het vliegveld. Dus nu moeten we het weinige werk delen, wat dus meer vrije tijd betekent voor mij!
En wat betreft de metingen.... ik moet zeggen dat het wat tegen valt. Tot nu toe zie ik ze alleen in slappe toestand, maar echt shokerend is het niet, haha. Op het strand zagen we daarentegen soms wel flinke bobbels.... nou ik zal het nog eens nader inspecteren!

Tot snel lieve vriendjes!

Dikke kus van mij

  • 21 Januari 2009 - 15:10

    Marja:

    Ja, dit zijn betere berichten.

    Pas op met de 'bobbels', ik meen me te herinneren dat je iemand met het verhaal van 'de wattenstaaf' de stuipen of het lijf hebt gejaagd.......

    Groetjes, Marja

  • 21 Januari 2009 - 17:28

    Marietje:

    Hee kaat,
    Niet te bruin worden hoor, steek je zo af bij die witte smoeltjes hier!! Ene maak je borst maar nat, want misschien gaan we 5 mei weer naar Wageningen, wie weet wat daar te inspecteren valt Dikke kus Maria

  • 21 Januari 2009 - 17:44

    Roos:

    whahaha bobbels! Goed bezig!!

    X Rosie

  • 21 Januari 2009 - 22:13

    Ton:

    Kaatje, geniet van de vrije tijd en steek een hoop ervaring op.

    Knuffels uit Wijk

  • 22 Januari 2009 - 07:25

    Zussie En Esmee:

    Ha lieve zus en tante,

    Geniet maar lekker hoor! We hadden de verhalen natuurlijk al gehoord! En je mag gerust een keer bruiner terugkomen dan wij ;) haha.
    Een dikke kus van Esmee die de hele dag kaka roept. hihi
    En natuurlijk ook een van mij!
    ps we hebben hele leuke uitnodigingen voor Esmee dr verjaardag gemaakt! Ik zal hem inscannen en mailen dan kan je hem ook zien. xxxxxxxxx

  • 22 Januari 2009 - 08:16

    Hanneke:

    Ha Kaat!

    Goed dat je even lekker hebt bij kunnen tanken!
    Toch heerlijk, even wat luxe! Succes weer hè de komende dagen en tot het volgende bericht!

    Liefs, Hanneke


  • 22 Januari 2009 - 08:20

    Margot:

    Karin, karin, toch....
    dit zijn toch geen verhalen op deze site over bobbels en bobbels.;-0 ha,ha,ha
    't Is dat we weten dat je je als arts voordoet.....je hebt toch wel je wattestaafjes mee genomen??? dikke kus van mij en ik vond het onwijs leuk je stem te horen!! of overdrijf ik nu?? XXXXX

  • 22 Januari 2009 - 10:26

    Sjoerd:

    Heey Kaatje!

    Goed te horen dat je na het heftige gedoe in 't ziekenhuis toch weer even lekker bij kan komen. Zwembad, strand en flinke bobbels, heb je weer goed voor elkaar! :). En die instrumentenshift zie ik helemaal voor me hoor! Kunnen we dalijk gezellig samen rammelen... jij dan wel op z'n Afrikaans natuurlijk. Vééél leuker joh dan bassen...

    Nou meis, veel succes met alles de komende tijd. Laat ze maar eens goed horen en zien wie kaat is! En natuurlijk ook heel veel plezier met alle vrije tijd, het bijbruinen, mooie dingen zien, bobbels checken, èn trommelen natuurlijk! :) Hoop snel weer over je avonturen te kunnen lezen!

    Liefs,
    Sjoerd

  • 22 Januari 2009 - 14:46

    Marjon:

    Ha kaat,

    Heerlijk even wat luxe na alweer een paar weekjes primitief geleefd te hebben. Even lekker luieren, zwemmen en genieten van de zon (wat lijkt mij dat lekker) dat was natuurlijk al weer 'even' geleden. Vee l succes en plezier weer de komende dagen en kijk uit naar het volgende bericht. kus Marjon

  • 22 Januari 2009 - 17:17

    Claudia En Familie:

    Hallo Karin,
    Deze week bij de BHV-cursus van je zus Anita de site gekregen, wat leuk en indrukwekkend om te lezen. Wij zullen je blijven volgen hoor! Nog veel plezier daar, groetjes, Claudia, John, Leen en Laura (je weet wel die lui van "De Engel") xxx

  • 23 Januari 2009 - 15:36

    Marjon:

    Zo Kaat,
    dat ziet er niet verkeerd uit!! Geniet ervan!! Kuss

  • 23 Januari 2009 - 22:41

    Maaike:

    Wauw!!! die zwembad-foto!! Ziet er heel paradijselijk uit! Goede afwisseling van de heftige werkdagen!!
    Keep up the good work and enjoy!!!

    kiss

  • 23 Januari 2009 - 22:45

    Maaike:

    ...leuke zonnebril ook ;-)

    ohja, hoe gaat het met je Frans en het pidgin??? (Ik moet natuurlijk ff op de hoogte blijven van mijn vakgebied bij jou daar, haha)

  • 25 Januari 2009 - 09:47

    Ella:

    Hallo Karin,
    Het is leuk om je op deze manier te volgen. Het vorige bericht was inderdaad pittig, maar jou kennende sla je jezelf er wel doorheen.En natuurlijk zit er wel wat percussie in je bloed.Blijf vooral genieten en het allerbeste.

  • 26 Januari 2009 - 18:37

    Marten:

    Karin,

    Na een toch wel pittige week lijkt het me hier goed relaxen. Ik prbeer je een beetje te volgen via google maps. Het kratermeer dat je in je vorige mail beschreef heb ik gevonden. Geweldig zo"n meer midden in de rimboe. Ik neem aan dat je daar niet gezwommen hebt aangezien er mijns inziens ook wel krokodillen in zitten. Of zeker in het moeras rondom. Limbe lijkt me een aardig plaatsje aan de kust en je hotel is zeker van alle faciliteiten voorzien.
    OP kantoor hebben we het vaak over je. Zeker als je moeder weer een keer met je telefonisch heeft gesproken.

    Groeten,
    Marten.

  • 27 Januari 2009 - 15:16

    Leonoor Brus:

    Limbe daar ben ik ook geweest hihi!! Fijn dat je ook nog wel geniet..
    Voor mij is het ook bijna zo ver, zondag vertrek ik!!
    Ik ben te volgen op leonoorr.waarbenjij.nu (dat wilde je nog weten toch :))
    x

  • 27 Januari 2009 - 18:30

    Marten:

    Karin,

    Mischien moet ik je hiermee niet vermoeien maar ik was op google aan het zoeken naar Banga Bakundu en kwam daarbij via youtube op een site met een video dat Live Build een ziekenhuis aan het bouwen is in Bakundu. Hierbij wordt de opmerking gemaakt dat Bakundu vlakbij Banga ligt.
    Weet jij hiervan?

    Groeten,
    Marten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

Een laatste berichtje...

13 April 2009

District Hospital Mamfe

01 April 2009

Het Noorden

22 Maart 2009

Tijd voor wat ontspanning

16 Maart 2009

Een ongelukkige week
Karin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 26171

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: