Eindelijk weer nieuws vanuit Kameroen - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu Eindelijk weer nieuws vanuit Kameroen - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Karin Sterrenburg - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer nieuws vanuit Kameroen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Februari 2009 | Kameroen, Yaoundé

Hallo Lieve vrienden,

Jullie zullen wel gedacht hebben.... waar blijven de berichten?! Maar mijn 2 eerdere pogingen om iets op internet te plaatsen mislukte helaas doordat of het internet niet werkte of de stroom halverwege uitviel. Ja dan duurt het iets langer. Maar ik ben jullie nog niet vergeten hoor!
Hier gaat alles eigenlijk gewoon zijn gangetje, na al die weken begint het Kameroense leven bijna normaal te worden. Bijna ja, want het eten van koeienhuid oke, maar de maag en darmen??
Het is momenteel vreselijk rustig in het ziekenhuis wat erg jammer is voor ons. Moet soms echt zoeken naar werk om mezelf bezig te houden. Ben nu wel wat vaker aan het werk op de verkoskamers: zwangere vrouwen onderzoeken en een enkele bevalling. Het gaat financieel ook echt niet goed met het ziekenhuis, ze lopen bijvoorbeeld al 9 maanden achter met het betalen van de lonen aan de verpleegkundige en daar wordt de motivatie om harder te werken natuurlijk ook niet beter van. Ook begin ik nu te merken dat er inderdaad veel mensen zijn met HIV en dat vooral de struisvogelpolitiek daarbij erg populair is. Van de week weer een kindje van bijna 2 jaar dat 5 kg(!) weegt... dan ga je als ouders zijnde toch ook wel nadenken?! En als je ze dan op wilt nemen moeten ze eerst naar huis om geld te halen, wat dan weer 2 dagen duurt dus de behandeling wordt nog even uitgesteld. Dat blijft toch frustrerend.
Zaterdag naar Kumba geweest, waar ze een van de grootste markten van Kameroen hebben. Leuk om al die stofjes te bekijken (en kopen, haha).
Gisteren was de nationale Youth Day (jeugddag) in Kameroen. Aangezien wij ook nog jeugd zijn gingen we naar Banga town om te kijken hoe het gevierd werd. Alle schoolkindjes moesten op het grote grasveld marcheren, zelfs de kleintjes van zo'n 4 jaar, zo schattig! Ze konden prijzen winnen voor de beste school. Daarna was er nog een balletgroep en marionettegroep die optraden, werden er spelletjes gedaan voor de kleintjes (oa stoelendans) en natuurlijk werd er gezongen en gedanst. Vooral het dansen was leuk om te zien want het ging op de traditionele manier. Wat een heup en schouderbewegingen zeg! Die kinderen lijken wel van elastiek!
Ik hoorde trouwens dat er wat vragen waren over het niet dragen va handschoenen op een van mijn foto's? Nou aangezien ik de patient steriel aan het maken was met behulp van een gasje in een tang hoefde ik hem niet aan te raken dus vandaar dat ik geen handschoenen aan had. Bij alles waar maar iets van bloed of lichaamsvocht vrij komt heb ik ze aan dus geen zorgen!
Waar jullie je wel zorgen om moeten maken??? Ik ga maandag 3 dagen de mount Cameroon beklimmen... dus of ik dat overleef? Het wordt denk ik ongelofelijk afzien maar volgens betrouwbare bronnen is het zeker de moeite waard. Dus mijn volgende bericht zal na het avontuur op de berg zijn.
Fijn dat jullie me ook op de hoogte houden van jullie nieuwtjes, dan voelt het net alsof jullie heel dichtbij zijn.

Enne zorg maar dat mijn bas speelklaar is als ik terug kom want oefenen is wel nodig voor 5 mei...

Ga nu proberen wat foto's te plaatsen, ook van ons weeskindje baby Angel. Haar moeder is na de geboorte aan AIDS overleden en de familie heeft haar nog steeds niet opgehaald, dus zorgt de verpleging voor haar. Het is zo'n schatje, moet altijd even knuffelen met haar! Tja wat boffen wij toch dat we in Nederland geboren zijn!

Dikke kus voor jullie en tot na de berg (als ik het overleef...)

XXX Kaat

  • 12 Februari 2009 - 14:34

    Ilja:

    Hai Kaat!
    Wat leuk om alles te lezen over je avonturen, werk en je ideeën en gedachtes.
    Alsof Kameroen op zich al niet genoeg uitdaging is, laat staan het werken daar, ga je ook nog eens een berg beklimmen!
    Grenzen verleggend ben je zeker!
    Door je verhalen ervaren wij het leven in Kameroen ook een beetje, thanks daarvoor!
    Hier in Vleuten geen spannende verhalen. Alleen dan het feit dat ik ontslag heb genomen op mijn werk en me niet op mijn happiest voel.

    Kaat, ga door met genieten en avonturen beleven daar en steek er heel veel van op!

    Liefs, Ilja

  • 12 Februari 2009 - 14:54

    Rene:

    Hoi Kaatje, de tijd gaat zo snel dat we eraan gewend beginnen te raken. Het is wel stil zonder jouw grote !@#$%^enzo. En de baromzet is fors gekelderd. Wel blijven oefenen met de whiskey he. Tis alweer bijna maart joh dus je bent terug voor je het weet. Al nieuws wb waterproject trouwens?
    Kus, René

  • 12 Februari 2009 - 18:10

    Annelies:

    Veel succes op de berg!!
    Wij zijn erg benieuwd naar je belevenissen onderweg. Heb je nog genoeg anti-insectenmiddel.
    Wat is Angel een lief meisje zeg.
    Ik zal ook nog foto's op de mail zetten van twee hele lieve meisjes.
    Morgen gaan we een week naar Centerparcs. Even bijkomen van de verbouwing.
    Ik mis je wel hoor. Anita komt volgende keer op vrijdagmiddag dan kan ik eindelijk weer eens borrelen.
    Nou dat was het weer.
    Tot snel!!!

  • 13 Februari 2009 - 17:03

    Hanneke:

    Ha meisie!

    Wat een leuke foto's heb je toegevoegd aan je verhaal! Succes met bergbeklimmen, doe voorzichtig enne maak voor ons een fotootje als je op de top staat!;)

    Veel liefs,
    Hanneke

  • 13 Februari 2009 - 17:16

    Tonny:

    He Karin
    Zo te lezen gaat het prima bij en met jou daar in Kameroen. Een beetje werken, beetje leren en een beetje genieten, dat was toch de bedoeling van deze reis voor jou ?? Wat Angel betreft, daar begrijpen wij toch helemaal niets van dat daar geen familielid naar omkijkt,maar misschien zijn ze zelf ook wel erg arm of ziek, dat weet je daar toch niet. Bovendien hebben ze daar toch ook een heel andere mentaliteit dan hier bij ons.
    Veel succes bij het bergbeklimmen en we horen weer van je
    groetjes Tonny en Anton

  • 14 Februari 2009 - 15:00

    Esmee:

    ewjdod0-p ree5654665t y g x 6 bmi y 6t bvbb o njxciui nn n n n nu n v b nn y n m

    Esmee wilde ook weer even een berichtje typen aan Kaka

    Dikke knuffel van Esmee en Zussie

  • 14 Februari 2009 - 16:32

    Suzanne:

    Ja, dat dachten wij Ka! Leuk die foto's bij je bericht..! Dan weten we wat jij allemaal ziet, ondanks dat je ook al super leuk en beeldend schrijft hoor meis.

    Maandag over een week ga ik alweer beginnen met het startblok, wat gaat de tijd snel he? In december zat ik nog te miemelen dat ik zo'n tijd moest wachten. Voor jou zal de tijd ook wel hard gaan. Heel goed dat je lekker de tijd neemt om de omgeving te bekijken en bergen te trotseren (oeh dat zal spierpijn opleveren).

    Denk aan je!

  • 14 Februari 2009 - 21:26

    Sjoerd:

    Heey meis!

    Wat fijn om te horen dat je 't daar zo naar je zin hebt, ondanks de heftige situaties in het ziekenhuis en het feit dat je 't leventje al 'normaal' begint te vinden :). Voor mij klinkt het in ieder geval als een berg mooie en bijzondere ervaringen!

    Hier in Utrecht gaat alles ook nog steeds erg lekker. Flink druk met studie, socializen in huis en biertjes doen in de stad. Ach, je kent het wel. Als je terug bent moeten we maar snel ns de kroegen hier onveilig gaan maken. :)

    Maak er nog wat van daar! En die berg, ach... Na alles wat je al hebt meegemaakt moet dit toch een eitje zijn (maar liever jij dan ik, hahaha). Het wordt vast fantastisch, vergeet niet om wat fototjes te schieten!

    Tot snel!

    Liefs,
    Sjoerd

  • 15 Februari 2009 - 09:34

    Marjon:

    Ha meis

    Weer genoten van je verhaal. En de afrikaanse kleren staan je goed!!
    Wel jammer dat het in het ziekenhuis niet heel erg druk is, terwijl je daar eigenlijk zoveel kunt doen!!
    Succes met lopen de aankomende dag!! En laat wat weten als je het overleefd hebt :-) Nou meid, geniet weer van alles!!
    Liefs, Marjon

  • 16 Februari 2009 - 19:10

    Maaike:

    Hey Kaat!!

    Had je nou je bas maar bij je... "Daar boven op die berg!!!"
    hihi! ;-)

  • 16 Februari 2009 - 19:27

    Pauline:

    Hoi Karin,

    Mooi dat je jezelf bezig kan houden nu het zo rustig is. Geef dat lieve baby'tje inderdaad wat extra aandacht, tot de familie komt (misschien?) Hopelijk weten de mensen binnenkort het ziekenhuisje weer te vinden. Goed dat je wat van het prachtige land gaat zien. Mount Cameroon! Ik ben benieuwd naar de verhalen.

  • 17 Februari 2009 - 14:53

    Marjolijne:

    Neem je baby Angel voor me mee? Ik mis het kleine droppie, ze is zo mooi aan het worden. Mijn moeder is ook verliefd dus ik mag haar hebben, haha. Ik schat dat jullie vanmiddag de top hebben bereikt en zo bij Man Spring aankomen. Ik hoop dat je het ook zo'n mooie tocht vind. Hoor er graag over! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Yaoundé

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 April 2009

Een laatste berichtje...

13 April 2009

District Hospital Mamfe

01 April 2009

Het Noorden

22 Maart 2009

Tijd voor wat ontspanning

16 Maart 2009

Een ongelukkige week
Karin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 26162

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: